COVID-19 Nieuwe maatregelen: En hoe nu verder?

44DDCC7F-FFA0-4DA2-B9E3-77CE871B692C
Zoals bekend zijn er nieuwe maatregelen die invloed hebben op ons leven, maar het is erg belangrijk dat we ons met zijn allen aan de veiligheidsmaatregelen houden.

Dit roept natuurlijk vragen op, wat mogen we wel? en wat mogen we niet?

We hebben een aantal veelgestelde vragen opgesteld inclusief antwoorden:

Waarom is publiek niet meer toegestaan?

De besmettingscijfers zijn zo zorgwekkend dat grote groepen mensen niet meer bij elkaar kunnen komen, dat geldt ook voor voetbalpubliek.

Mogen ouders naar voetbalwedstrijden van kinderen komen kijken?

Nee, dat mag vanaf 29 september niet meer. Het doel is om voetbal zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Daarom zijn toeschouwers niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar hun voetballende kind willen kijken.

Geldt de maximale samenkomst van personen ook voor voetbal?

Nee, voetbal en andere sporten zijn uitgezonden van de maximale samenkomst van 30 personen binnen en 40 personen buiten. Na afloop van de training en wedstrijd geldt dit wel. Dus het is de bedoeling dat je na afloop van de training en wedstrijd het sportpark zo snel mogelijk verlaat.

Kunnen wedstrijden nu nog wel doorgaan?

Het is aan de KNVB om te bepalen welke consequenties de maatregelen hebben voor het doorgaan van wedstrijden.

Mogen spelers die klaar zijn met hun training of wedstrijd blijven kijken naar een andere training of wedstrijd?

Nee, spelers die klaar zijn met hun eigen training of wedstrijd worden gezien als toeschouwer en moeten het sportpark zo snel mogelijk verlaten.

Ik rijd mijn kind naar een uitwedstrijd. Ben ik dan een toeschouwer?

Nee, bij uitwedstrijden van jeugdleden vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleider. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.

Ik rijd mijn kind naar een training of thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?

Nee. Als uw kind op ons eigen sportpark voetbalt, dan vallen de chauffeurs niet onder teambegeleider. Zij worden als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

Ik rijd met de auto. Moet ik of mijn passagiers een mondkapje op?

Het advies is om een niet-medisch mondkapje te dragen als u in een auto rijdt met mensen die niet tot uw huishouden horen. In een auto kan 1,5 meter afstand houden niet altijd. Als u alleen rijdt of met mensen uit uw eigen huishouden geldt dit advies niet. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen, ook niet als zij niet tot hetzelfde huishouden horen.

Voor meer vragen raden we u aan om op de volgende link te klikken, hier kunt u alle benodigde informatie vinden: Klik hier

Dit vind je misschien ook leuk...