De jaren 1970 – 1979

• In 1971 werd sportpark Achter ‘t Hof spectaculair geopend onder toeziend oog van burgemeester Twaalfhoven hijsen J. van Zitteren(voorzitter) en C. Kannekens (voorzitter jeugdcommissie) de Hoeven vlag.

In 1971 opende burgemeester Twaalfhoven het sportpark “Achter ’t Hof” officieel. Het sportpark zoals we dat de afgelopen jaren kende werd definitief in gebruik genomen. Twee wedstrijdvelden en een trainingsveld om te voetballen en nieuwe kleedkamers. Ook in deze tijd waren er al handige leden die graag hun handen uit de mouwen staken. De lichtinstallatie werd, met financiële hulp van de gemeente, eigenhandig op het trainingsveld geplaatst. Ook de jeugdafdeling werd verder  geprofessionaliseerd met de komst van een jeugdcommissie. Het aantal nieuwe jeugdleden bleef stijgen. Een jaar later begonnen de leden aan de bouw van een eigen clublokaal.

Bij de start van het seizoen 1973-1974 werd de kantine, genaamd “De Hofstee” feestelijk geopend. Mede door de nieuwe kantine kwam er ook steeds meer sfeer in de vereniging. De leden van de verschillende teams kregen een goede band met elkaar doordat ze elkaar regelmatig troffen in “De Hofstee”, met name ook tijdens de vermaarde wekelijkse clubavond. Het was ook in de kantine dat de activiteitencommissie ontstond. Met verschillende activiteiten en andere werkzaamheden, zo zorgde men voor reclameborden om het hoofdveld heen, verwierven zij een vaste plek binnen de vereniging. Ondertussen maakte het eerste elftal deze feestelijke jaargang compleet door  kampioen te worden in de eerste klasse onderafdeling en zo promotie af te dwingen naar de 4de klasse K.N.V.B. De manier waarop dit gebeurde zorgde voor een spontaan feest. Hoeven was al  uitgespeeld en had 1 punt voorsprong op DIOZ uit Zegge. Zij moesten echter nog een wedstrijd spelen tegen De Schutters en konden dus over Hoeven heen wippen om kampioen te worden. In Stampersgat voldeden de Schutters aan hun sportieve plicht en wonnen de wedstrijd. In Hoeven werd iedereen in allerijl bij elkaar geroepen en werd er groot feest gevierd in de kantine. De fanfare St. Caecilia maakte zelfs een ronde door Hoeven, terwijl het al donker was. De spelers kregen er geen genoeg van en het feest werd voortgezet in café De Zwaan, van Piet Kerstens. Zelfs het college van burgemeester en wethouders kwam de felicitaties nog overbrengen. Hoeven had in deze tijd een goede lichting. Het seizoen erop werd gewoon weer bovenin meegespeeld. Uiteindelijk eindigde Hoeven op een fraaie derde plaats, op 1 punt van de nummers 1 en 2. Toch werd er ook dit seizoen weer feest gevierd. We waren er al twee jaar dichtbij (halve finale), maar in 1975 werd eindelijk de Toon Schröderbeker gewonnen. Naast het terrein van VV Hoeven verrees een sporthal en  vanaf 1976 werd de vereniging uitgebreid met een afdeling zaalvoetbal. Dit was vooral op recreatief niveau. In 1977 werd het clublokaal “De Hofstee” uitgebreid. Er kwam een lange vleugel aan, met aansluitend een bestuurskamer, uiteraard weer gebouwd door eigen leden. Dit is de kantine zoals wij hem op dit moment kennen. Sinds 1978 heten we officieel VV Hoeven.