VV Hoeven 1 knokt zich naar overwinning: VV Zundert – VV Hoeven 0-2

VV Hoeven speelde zondag jl. de uitwedstrijd bij Zundert. Voor Hoeven is Zundert altijd een hele lastige tegenstander. Men was dus gewaarschuwd, maar Hoeven ging sterk van start. Al in de 2de minuut kregen zij een vrije trap te nemen op 18 meter van de goal van Zundert. Wouter van Oosterhout nam deze. Zijn schot werd gekeerd door de goede doelman van Zundert. In de 16de minuut werd Rick Braspenning door een prachtige pass van Dani van de Wiel de diepte ingestuurd. Rick werd ten val gebracht in de 16 meter maar de scheidsrechter zag er geen strafschop in. Direct daarop was het gevaarlijk voor de goal van  Hoeven door een misser in de achterhoede. De speler van Zundert kwam vrij voor onze doelman Arthur Raaijmakers, maar Arthur kon het schot van de Zundert-speler nog net tot hoekschop verwerken en  voorkwam zo een goal.

In de 24ste minuut kreeg Thijs Heijens een kans op aangeven van Faris Bilal. Net voor rust loste Teun van de Water een loeihard schot dat nog maar net door de Zundert-doelman kon worden gepareerd. Zundert kreeg nog een vrije trap te nemen net voor rust, maar die bal ging ver naast. Na rust werd het spel van beide kanten wat minder, de inzet en werklust echter niet. In de 50ste minuut kreeg Thijs de bal aangespeeld in de 16 meter. Met de buitenkant van zijn rechtervoet krulde hij de bal in de bovenhoek. Een mooie goal en Hoeven stond verdiend op voorsprong! Drie minuten later knalde Teun opnieuw op de goal. Ook deze bal werd opnieuw gepareerd. Teun werd vervangen door Erwin Roks. Bij rust was Nathan Cremers al gewisseld voor Siebe Harteveld. Het spel bleef op en neer gaan.

Zundert probeerde uiteraard meer en meer druk te zetten en hoe verder in de tijd werd die druk alleen  maar groter voor Hoeven. Het was pompen of verzuipen voor Zundert. Dat gaf wel ruimte aan de snelle spitsen voor Hoeven, die een paar keer gevaarlijk counterden. In de 71ste minuut wist Siebe bijna zittend te scoren. Merijn Schoonen kwam het middenveld versterken. Zundert bleef komen. Een half mislukt  schot van Zundert was toch nog gevaarlijk. Arthur kon de bal nog net hoekschop tikken met zijn handen. Uit een aanval direct daarna probeerde Merijn de keeper te verschalken. Die stond namelijk ver van zijn goal. Het schot van Merijn had jammer genoeg onvoldoende kracht. Dit lukte Erwin Roks wel. Ver in blessuretijd maakte hij de bevrijdende 2de goal voor Hoeven. Hij plaatse de bal op maat over de keeper van Zundert in de bovenhoek. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Een mooie en verdiende overwinning. Met inzet kom je een heel eind. Zondag hebben we dat dubbel nodig want dan speelt Hoeven uit bij koploper HVV in Hulst. Hopelijk dat ze een puntje mee kunnen brengen van de koploper die zondag nog met 7-0 wist te winnen.

Ons 2de selectieteam, de O23, wist zaterdag verdienstelijk te winnen met 2-0 van de Gunners. Een mooi resultaat!