De jaren 2010 – 2015

• Seizoen 2009-2010 : Eric de Pijper viert zijn winnende doelpunt met de meegreisde Hoeven supporters.

Vanuit de gemeente komen steeds duidelijkere plannen door dat men op de huidige locatie van ons hoofdveld een brede school wil gaan bouwen. Dit zou betekenen dat ons gehele sportpark verplaatst zou moeten worden. Hoeven protesteert heftig tegen deze plannen aangezien hier enorme kosten en veel werk aan verbonden zitten. Het gesteggel gaat onverminderd door. Inmiddels heeft de  vereniging een heuse sponsorcommissie. Zij zijn druk bezig met het vastleggen van nieuwe  sponsors en het aanhalen van de contacten met de huidige sponsors. Het jaar 2010 staat vooral in het teken van het 70-jarige bestaan. Tal van activiteiten voor jong en oud vinden plaats, met als hoogtepunt een grote feesttent die afgeladen vol was tijdens de ledenavond. Ook sportief werd het een historisch jaar. Onder leiding van trainer René van Nijnatten konden de blauwwitten voor het eerst in de historie promotie afdwingen naar de Derde klasse. In een onderling duel met het  Zeeuwse Patrijzen op het terrein van Odio in Ossendrecht ontspint zich een bloedstollend duel.  De Zeeuwen komen op een 0-1 voorsprong en lijken met de promotie aan de haal te gaan.  In de laatste minuut is het echter Ronald Buijsen die met zijn goal een verlenging afdwingt.  In de verlenging gebeurt er weinig tot Eric de Pijper zich in de slotfase laat gelden en de 2-1 in de touwen kopt. De massaal meegereisde aanhang van Hoeven gaat uit hun dak.  Als de scheidsrechter twee minuten later affluit volgt er een ware veldbestorming. In de Hoevense kantine gaat het knalfeest tot in de late uurtjes door. Het avontuur in de Derde klasse blijkt echter van korte duur, na een roemloze laatste plaats in het seizoen 2010-2011 zakt Hoeven weer naar de Vierde klasse. In april 2012 verliest de vereniging erelid Cees Snepvangers. Het grootste deel van  zijn leven stond in het teken van de vereniging. Hij mocht slechts 72 jaar oud worden. Onder  leiding van nieuwe trainer John Taks promoveert Hoeven op bizarre wijze niet. Via de lange  nacompetitie krijgt Hoeven tot twee keer toe de mogelijkheid om te promoveren. Op het terrein van Internos lopen we tegen Virtus promotie mis op strafschoppen en de herkansing tegen METO gaat met 2-0 verloren. Op 11 oktober 2012 wordt definitief duidelijk dat de vereniging zal moeten verhuizen. Er komt een brede school op het huidige hoofdveld. Het seizoen 2012-2013 is voor het eerste elftal een succes. Iedereen ging tijdens de laatste speelronde er vanuit dat we wederom de nacompetitie in moesten. Alle uitslagen vielen echter in ons voordeel waardoor we beslag konden leggen op de tweede plaats en via deze weg rechtstreeks te promoveren naar de Derde klasse. Het seizoen erna weet Hoeven op miraculeuze wijze zich te handhaven in de competitie ten koste van Victoria’03 door tijdens de laatste minuut een 1-0 achterstand in de 85ste minuut nog om te buigen in een 1-3 overwinning. De laatste jaren staat alles in het teken van de renovatie van het sportpark.

Voor het seizoen 2014-2015 waren de velden opgeleverd. Achter de kantine, waar eerst het B-veld was, is een fonkelnieuw kunstgrasveld gelegd met verlichting wat nu dient als hoofdveld en het  korfbalveld erachter is nu het B-veld. Later in het seizoen is een splinternieuw scorebord  gefabriceerd en is de Bart van Oosterhout tribune verplaatst. De kleedkamers zijn later aan de beurt en ook de kantine krijgt nog een facelift. Het jaar 2015 staat in het teken van het 75-jarig jubileum. Het belooft een spetterend feestweekend te worden met een bingo, quizavond, feestavond voor leden, kindermiddag, grote feestavond met Rowwen Heze en een reünie. Later in 2015 zal er ook een jubileumwedstrijd tegen NAC op het programma staan. Toeval of niet: Nooit eerder behaalde het eerste elftal een betere klassering als het seizoen 2014-2015 met een plaats in de subtop van de Derde Klasse.