VV Hoeven opent haar poorten weer voor het nieuwe voetbal-seizoen 2020-2021

Voetballen en coronaspelregels.  Het seizoen gaat weer starten!

Beste VV Hoeven leden,

Start van het seizoen

Na een welverdiende zomervakantie beginnen het opstarten van de nieuwe competitie.

Hoewel we met z’n allen veel zin hebben in een nieuw voetbalseizoen is het van groot belang dat we, met de stijgende coronacijfers in ons achterhoofd, ook gezamenlijk discipline tonen bij de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.

Met z’n allen streven we er naar  om de kans op besmetting met het virus minimaal te houden, waarmee we het verloop van dit seizoen ook deels in eigen hand hebben. Het coronavirus is voorlopig nog niet weg en ook in het amateurvoetbal en bij VV Hoeven moeten we hier dus rekening mee blijven houden.

Voor de KNVB en dus ook voor VV Hoeven zijn de maatregelen vanuit de Rijksoverheid of lokale overheden altijd leidend. Ons uitgangspunt blijft dat we komend seizoen alle competities veilig willen uitspelen, maar dit vraagt naast de eerder beschreven discipline ook veel van ieders flexibiliteit.

Protocol.

De KNVB en de NOC/NSF hebben een protocol en FQA’s vastgesteld en actualiseren deze periodiek. Als bestuur volgen we de protocollen. U kunt de protocollen hier vinden.

Dit protocol gaat uit van de per 10 augustus geldende regels en zal indien die in de komende tijd veranderen op basis van die veranderingen worden aangepast.

Heel praktisch voor ons.

• Voor het jeugdvoetbal gelden er voor het sporten geen specifieke maatregelen behoudens de algemene regels;
  • De 1½ meter afstandsregel geldt wel voor seniorenvoetbal en voor de bezoekers aan ons sportpark en onze supporters.
  • onze kleedkamers zijn coronaproof ingericht. Met stickers is het aantal zitplaatsen aangegeven en douchen mag met max 2 personen.
  • Er geldt eenrichtingsverkeer in het kleedlokaalgebouw.
  • Langs de lijn en op de tribune geldt de 1½ meter afstand.
  • Bij de ingang wordt ook de grote poort geopend om voldoende verkeersruimte te maken
  • In de kantine en op het terras mag alleen gezeten worden. 4 personen per tafel.
  • Er geldt een registratieplicht. zie hieronder.

Nieuwe maatregelen voor kantines en terrassen.

Vanaf 10 augustus gelden er nieuwe overheidsmaatregelen voor bezoek aan kantine en terras. VV Hoeven is verplicht om aan alle bezoekers te vragen contactgegevens te registeren. Om een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD mogelijk te maken.

De registratie is op basis van de Noodverordening COVID-19 veiligheidsregio Midden- en West-Brabant van 10 augustus 2020. Alle beheerders van eet- en drinkgelegenheden, waaronder kantine en terras van onze club, zijn verplicht om aan alle bezoekers te vragen hun contactgegevens beschikbaar te stellen en toe te stemmen in verwerking en overdracht van die gegevens voor de uitvoering van een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD. Het gaat om de volgende gegevens:

• volledige naam
  • datum, aankomsttijd en placering van het bezoek
  • e-mailadres
  • telefoonnummer
  • toestemming.

De gegevens mogen niet voor andere doeleinden worden gebruikt en kunnen alleen door de regionale GGD worden opgevraagd.
De gegevens moeten 14 dagen bewaard worden en daarna worden vernietigd.

De algemene veiligheidsregels zijn natuurlijk altijd van toepassing

Naast de specifieke regels voor onze kantine blijven de algemene veiligheids- en hygiëneregels van het RIVM gelden:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar (uitzondering tijdens het sporten).
  • Vermijd drukte.
  • Was vaak je handen met zeep.

Tot slot

• Het bestuur van VV Hoeven zal onze leden, de ouders en supporters aanspreken op hun gedrag als ze daarmee de gezondheid van zichzelf en van anderen in gevaar brengen.
  • We staan met z’n allen voor een uitdagend seizoen, dus laten we elkaar vooral helpen.
  • Met een registratie heten we iedereen weer graag van harte welkom in onze kantine.

Bestuur VV Hoeven